facebook facebook

Dia: 03/06/2018
Hora: 08.00
Lloc: Colldejou

En aquesta ocasió farem una ruta circular entre els límits municipals de Colldejou i Tivissa (i també comarcals, Baix Camp i Ribera d'Ebre) per ascendir al sostre de la serra de Llaberia, la Miranda, de 925 metres d'altitud.

El nostre recorregut sortirà de Colldejou i a través del GR7 (que creua Catalunya de Nord a Sud) ascendirà fins al coll del Guix on, a la bifurcació de senders i camins, prendrem la drecera del Ramon, marcada amb punts de pintura blaus, que amb força pendent ens portarà fins al nostre objectiu del dia.
Un cop dalt, podrem veure la presència d'un vèrtex geodèsic i, des de fa alguns anys, també hi ha un radar meteorològic que forma part de la xarxa de radars que té instal·lats el Centre Meteorològic de Catalunya arreu del territori. La Miranda de Llaberia és un enclavament únic, ja que per la seva posició i orientació, permet albirar unes impressionants vistes del Camp de Tarragona, del Priorat, de la Ribera d'Ebre i fins i tot dels Ports.

La nostra tornada a Colldejou serà una mica més llarga però bastant més planera que la nostra pujada. Des de la Miranda anirem carenejant en direcció oest, allunyant-nos cada vegada més dels nostres companys de ruta (el vèrtex i el radar), per anar a agafar el camí dels Revolts que, amb una traça ben sinuosa, ens porta fins a la vall de Maçanes, travessant tots els cingles que havíem pujat anteriorment. En aquest trajecte podrem veure a dalt de la carena encara, la famosa Roca Foradada i un cop baix a la vall, ens podrem refrescar a la font de l'Abellar. Des d'aquí només haurem de seguir la pista, que amb les corresponents indicacions ens retornarà cap al Coll del Guix, amb una mica de pendent, i des d'allí un altre cop pel mateix camí que a l'inici, fins a Colldejou.

Avis legal CERAP Avgda. de Pau Casals, 84 - 43330 Riudoms - cerap@cerap.cat - Tel. 977 768 060 com arribar-hi